mandag den 12. december 2011

Glæder i dag

Måske har jeg sommetider været et småligt menneske. Især i perioder, hvor det har gået mig og mine dårligt, og hvor andre bare er strøget direkte og ubesværet over målstregen.

I hvert fald glæder det mig - i min aktuelle kvide - at kunne glæde mig oprigtigt for

- bedsteveninden, der just har nået sin idealvægt efter fem måneders sejt træningsarbejde

- den gamle veninde, der netop et dæmpet afsted til Mauritius med mand og børn

- den gamle medstuderende, der oplever forrygende succes med et fag, jeg ikke kunne se mig selv i af bar bitterhed, men som giver hende håb og livskraft

- naboen, som for nogle måneder siden købte en ny lækker nr. 2-bil

- genboen, som netop har fået udskiftet døre og vinduer i hele huset OG fået målet tag og træværk OG fået en baby; for dem har 2011 været et vidunderligt år (fedt, at nogen fik noget ud af det)

- svigerinden, som netop har fået et studiekontoret OG har verdens sødeste og mest langmodige mand

Jeg vil suge alle deres successer til mig og sole mig i deres følelse af lethed, glæde og stolthed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar