torsdag den 15. december 2011

Her går det godt!


Jeg har det forrygende for tiden, nu hvor jeg er kommet ud over den umiddelbare vrede og frustration over min fyring. Jeg har det endda sådan, at det jo er ledelsen, der må sove godt om natten over at vælge at beholde medarbejdere, der både er mindre effektive og mindre kompetente end jeg. Det er DERES privilegium som ledere. Og jeg ved stadig godt, hvad JEG står inde for, så der er faktisk ikke gået nogle skår af mig, nu hvor jeg har fået børstet fjerene lidt igennem igen.

Jeg er endda nået dertil, at jeg igen gldæer mig over at gå på arbejde. Der er så mange forskellige opgaver på min pind, som virkelig interesserer mig, og som jeg får en masse god energi ud af at udføre. Fx arbejder jeg i disse dage på at omstrukturere og omskrive vores hjemmeside og brochuremateriale. Sprogrevision har altid været morsomt - især når det ikke var mit eget kød og blod, det gik ud over :-) Jeg sletter og omformulerer med hård hånd, hvor der er behov for det, og altsammen i den gode sags tjeneste - at få hevet nogle flere kunder ind.

Dybest set er jeg jo ikke interesseret i at blive hængende et sted, hvor man åbenbart så godt kan undværes, at de ved førstkommende lejlighed prikker én ud. OGSÅ selv om de faktisk ikke kan undvære mig, og den ene chef efter et møde forleden sagde, "nu forlader du os altså ikke lige med det første, vel?!" - Hvis jeg KAN finde noget andet, smutter jeg selvfølgelig, men jeg har i disse dage ikke så travlt, som jeg havde umiddelbart efter den påtænkte opsigelse.

Jeg elsker den store berøringsflade, jeg har her - de mange mennesker, der på alle mulige ledder og kanter skal serviceres, og at jeg er rigtig god til det. Jeg mærker flowet som en vældig kraft i mig, der bærer mig op og ud i vintermørket om morgenen. Jeg VIL!

Og det er rigtig fedt... :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar