lørdag den 31. december 2011

Tak for 2011

Hm, dette er noget af en udfordring, for jeg har egentlig forlængst afskrevet 2011 som lorteåret over dem alle med én lang perlerække af katastrofer fra alvorlig livstruende sygdom i den allernærmeste familie til fyringer oven i hinanden.

Jeg har akkumuleret ulykker, ser det ud til. I hvert fald har jeg ladet mig vælte af dem og ikke kunnet flytte fokus til noget bedre.

Så hvorfor ikke se, om jeg kan grave bare en lille smule godt frem om det snart forgangne år? Det ville da gi' lidt mening at afsøge en smule balance...

Året har faktisk været en arbejdsmæssig succes - også selv om jeg endte med at blive fyret for fem uger siden. Jeg er rigtig god til det, jeg gør - kan sætte mig ind i alt, også det, jeg ikke er uddannet til (hvilket er årsagen til, at jeg blev fyret - jeg har ikke de formelle uddannelser, men en anden - og noget højere grad).

Min dreng har det godt - han er kvik og trives og er sød og kærlig. Har let ved at få venner.

Jeg har igen og igen fået bekræftet, hvor stærk jeg er psykisk - jeg klarer mig altid. Når jeg giver mig selv plads til at trække vejret.

Jeg er kommet i gang med at meditere igen og har fået stressen på afstand. Er også begyndt at læse skønlitteratur igen efter en pause på flere år, hvor jeg har kæmpet med blot at komme igennem faglitteraturen til mine jobs.

Hæklede rigtig meget i starten af året og har fået en pæn del andre kreaprojekter fra hånden i løbet af året. Er imidlertid mættet af krea nu, hvilket også er godt for mit hjem, fordi det fylder!

Og så har vi set lidt mere til min bror og hans familie, som har prioriteret familien lidt højere i år.

Min søn er begyndt til svømning, og han elsker det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar