mandag den 12. december 2011

Jobvision

Jeg føler mig sært tiltrukket til den gamle centrale del af min by. Efter i årevis ikke at have haft ret mange ærinder derinde kommer jeg der nu mindst et par gange om ugen til lægebesøg, psykologaftaler, kommunens coach - og selvfølgelig julegaveindkøb.

Jeg parkerer altid det samme sted (på samme måde som jeg helst også altid tanker på den samme tankstation - ved den samme stander), og hver gang får jeg sådan en forårsagtig frihedsfornemmelse over at passere igennem en lille lund hen til gågaderne.

Jeg ville gerne arbejde her. Kunne endda snildt cykle hertil selv om vinteren, og busserne kender jeg ud og ind.

Jeg bliver glad af at være her. Der er mange søde mennesker i forretningerne og hos sundhedspersonalet. Jeg føler mig hjemme.

- Men jeg aner ikke, hvad jeg skulle kunne lave her...

Oh well, det lader vi Universet om at finde ud af.

Og det behøver jo heller ikke være i "min" by - bare noget, der ligner. Og med lethed og tryghed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar