mandag den 14. november 2011

Job love

Det, jeg elsker ved mit job, er:

- selv at kunne tilrettelægge en stor del af arbejdsdagen
- skrivearbejdet; at pusle med ordene, til de pludselig giver den helt rigtige mening
- følelsen af ro og fuldstændighed, når der ikke kan skrives mere; når jeg har udtrykt alt det, vi har observeret, på den helt rette måde
- at planlægge nye kreative opgaver og sætte kursister i sving med disse
- at se en kursist blomstre op, når hun matches med noget, der lige er hende
- at overvære, hvordan kursister sommetider glemmer både tid, sted og dårligdomme, når de inspireres
- at jeg selv glemmer mine dårligdomme, når jeg er på arbejde
- at forstå folk
- mine kolleger, der for fleres vedkommende er meget forskellige fra mig rent fagligt, men menneskeligt set meget lig mig
- at det ligger i baghaven - tager to minutter at cykle på arbejde
- at jeg er tæt på både mand og barn geografisk
- at jeg er god nok med alt det, jeg rummer
- de slidte bygninger, som vi på bedste vis forsøger at smukkesere, men som man heller ikke er bange for at bruge
- at jeg føler mig tryg på stedet, "hjemme"
- at jeg tit idéudvikler i min fritid, fordi jeg ikke kan lade være
- at lave it-baserede opgaver
- renskrivningsopgaver for lægen
- at have en bred berøringsflade dagen igennem
- at ville det allerbedste for stedet, fordi det gør så mange sløje mennesker en hel del bedre
- at arbejdet et langt stykke hen ad vejen bærer lønnen i sig selv
- at det giver mening for mig; jeg føler mig nyttig og brugbar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar