søndag den 20. november 2011

Musik

David Bowie var i mine øjne en gammel støder, da han i '83 fik (endnu) et kæmpehit med Iggy Pops "China Girl".

Men der var noget over teksten, stemmen, melodien og ikke mindst den dengang næsten skandaløse video.

Når jeg lytter efter i dag, går Bowies velkendte stemme dybt ind til benet og heler mig.

Der er selvfølgelig sket det, at sangen er blevet en del af lydtapetet fra min barndom. Det giver - trods alt - en vis tryghedsfornemmelse at tænke de mange år tilbage til, hvor fremtiden stod som noget stort og vældigt, og jeg har jo forlængst taget hul på den...

Jeg ville gerne fæstne et nyt stykke musik til mig - som en fremtidig erindring om dette besynderlige, voldsomt krævende år. Måske skal det være noget muntert som Maroon 5's "Moves like Jagger"?

Eller måske bli'r jeg bare her ved Bowie som den trøst, han nu engang er...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar